Lokietek

Nasza szkoła
Punkt Przedszkolny
Archiwum

Ekologiczny Pierwszy Dzień Wiosny (marzec 2011)

W tym roku powitaliśmy wiosnę pod hasłem: Ekologiczny Pierwszy Dzień Wiosny.

Rozstrzygnięto konkurs plastyczny pt. „Chrońmy lasy”. Konkurs zorganizował Samorząd Uczniowski pod opieką p. Moniki Zasiny w związku z obchodami Międzynarodowego Roku Lasów. Celem konkursu było promowanie poszanowania lasu i prawidłowego w nim zachowania. Nagrodzeni uczniowie to:

I miejsce – Kinga Kołakowska kl.0 – nagroda książkowa „Ptaki”

II miejsce – Norbert Szczepański kl. III – nagroda książkowa „Zwierzęta”

III miejsce – Krystian Rzepczyński kl. VI – nagroda książkowa „Zwierzęta”.

Wyróżnione zostały prace dwóch uczniów: Kuby Latuszka z kl.0 oraz Kingi Drwęckiej z kl. V. Uczniowie ci otrzymali pamiątkowe kubeczki. Wszyscy uczestnicy konkursu zostali nagrodzeni brawami oraz symbolicznymi nagrodami: dziewczynki otrzymały spinki – motylki, a chłopcy – ołówki.

Następnie wraz z opiekunami udaliśmy się autokarem do Leśnictwa Krajewo. Pomysłodawcą wycieczki była p. Marta Nowakowska, która wraz z opiekunem Samorządu Uczniowskiego p. Moniką Zasiną podjęła się organizacji wyjazdu.

Na miejscu czekał na nas pan leśniczy Sebastian Bielec ze specjalnie przygotowaną na ten dzień prezentacją multimedialną pt. „Rośliny i zwierzęta chronione”. Wszyscy z zainteresowaniem słuchaliśmy prelekcji pana leśniczego, aktywnie uczestniczyliśmy w pokazie odpowiadając na przygotowane pytania.

Kolejnym punktem spotkania była wędrówka leśnym szlakiem ekologicznym, podczas której pan leśniczy przedstawiał warstwy lasu oraz odpowiadał na nasze pytania. Wiedza zdobyta podczas tej wędrówki została utrwalona dzięki bezpośredniemu kontaktowi z przyrodą. Przy okazji szukaliśmy oznak wiosny. Mieliśmy możliwość podglądania budzącej się do życia przyrody oraz zwierząt zamieszkujących tutejsze tereny leśne. Była to także ważna lekcja prawidłowego zachowania się w lesie oraz poszanowania środowiska.

Po powrocie ze ścieżki edukacyjnej czekało na nas rozpalone ognisko. Można było się przy nim ogrzać oraz zjeść smaczne kiełbaski, przekazane przez miejscowy zakład mięsny „Hermar”. Pieczenie kiełbasek uatrakcyjniło nasz wyjazd. Na koniec pan leśniczy rozdał ulotki nt. Nadleśnictwa Dwukoły. Trochę zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy do szkoły.

Dziękujemy Dyrekcji firmy Hermar, państwu Witkowskim, panu leśniczemu oraz tym wszystkim, dzięki którym ekologicznie powitaliśmy wiosnę.

opiekun: Monika  Zasina

zobacz zdjęcia

Wycieczka do Olsztyna (maj 2011)

Dnia 30 maja 2011 r. uczniowie kl. IV i VI wraz z opiekunami p. M. Orkwiszewską i p. M. Zasiną wyruszyli na wycieczkę do Olsztyna. Po drodze zwiedzili Zamek w Nidzicy oraz Skansen w Olsztynku. Podziwiali zabytki Olsztyna: Katedrę Św. Jakuba, Stary Ratusz, Wysoką Bramę oraz dziedziniec zamku. W Olsztyńskim Planetarium obejrzeli seans astronomiczny pt. "Słowik i gwiazdy". Dodatkową atrakcją był film animowany w wersji 3D pt. "Gnomeo i Julia".

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )